צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    הפרעה דו קוטבית

    הפרעה דו קוטבית אבחון

    הפרעה דו קוטבית אבחון נועד לברר את הסיבות לפגיעת הנפש הנ"ל. שמה האחר הינו מאניה דיפרסיה והתופעה הבולטת ביותר בה היא שינויים קיצוניים במצב הרוח היכולים לנוע משמחה קיצונית ועד לעצבות עמוקה ודיכאון מתמשך. הסיטואציה הבעייתית הזאת יכולה להיות מסוכנת מאוד בשל החשש לפגיעה עצמית או באחרים, ומשום כך, יש לטפל בה במהירות האפשרית. הפסיכיאטר אף מכין תכנית טיפולים המותאמת לצרכי המטופל ולמצבו. צוות "רוח ים – בית מאזן" מתמחה בתחום וכדאי לפנות אליהם לקבלת מידע וייעוץ מקיף.

    הפרעה דו קוטבית אבחון – בקליניקה מקצועית

    הפרעה דו קוטבית אבחון יכול להצביע במדויק על מצבו של הנבדק. האבחון מתווסף למידע המגיע מבני המשפחה המלווים אותו. הם יצביעו על סימפטומים דוגמת: הרגשת עצבות וחוסר תקווה מדי יום ואף ממושכת בזמן, חרדה, חוסר אנרגיה ועייפות, קושי להתרכז ולקבל החלטות, בעיות דיכאון, איבוד הנאה ועניין בפעולות שהיו אהובות בעבר, נטייה להתעצבנות מהירה, הזיות ומחשבות שווא, הפרעות שינה, חוסר מנוחה ועוד. השינוי הקוטבי כולל סימפטומים כמו תחושת אופוריה ושמחה ללא סיבה הגיונית, דיבור מהיר מאוד, תחושת מרץ רב, פעלתנות רבה וחוסר מנוחה גופני ועוד. הטיפולים הניתנים הינם פסיכיאטריים, פסיכו סוציולוגיים תרופתיים ואחרים. ניתן לשלב אותם לפי הצורך. התוכנית ניתנת לשינוי בהתאם לסיטואציה, לשיפור במצב, לנסיגה וכדומה. 

    טיפולים מגוונים להפרעה דו קוטבית

    ניתן להגיע לטיפולים יומיים בקליניקה או להתאשפז בהוסטל מותאם. במקרים קשים בהם המטופל לא יכול לגור בביתו תוצע החלופה השנייה. כך, הוא יוכל לקבל גם טיפולים אינטנסיביים יותר. המטרה היא להחזירו לתפקוד נורמאלי ככל הניתן כדי שיוכל לחזור לחיות בחיק משפחתו. לצד הפסיכיאטר מסייעים אחיות, עובדים סוציאליים, מדריכים ומלווים ושנים. הצוות נעזר בבני משפחה לתמיכה רגשית. 

    צוות מקצועי המורכב ממומחים

    מצוות "רוח ים – בית מאזן" ניתן לקבל טיפול מקצועי ממומחים בעלי שם ומומלץ לפנות אליהם. המומחים רכשו השכלתם מלימודים במוסדות מוכרים, וכן, עברו השתלמויות והתמחויות. הם צברו ניסיון מטיפולים מורכבים ומוצלחים בסובלים מפגועי מאניה דיפרסיה שהגיעו ממגזרי אוכלוסייה מגוונים. הם ישמחו להעמיד את כל הידע והניסיון המצטבר שרכשו לטובת כל נזקק – חדש או וותיק. 

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!

      מידע נוסף בנושא

      אבחון מאניה דיפרסיה

      מחלות נפשיות שונות לא ניתן לאבחן באמצעות בדיקות רפואיות, כמו בדיקות דם, סקירות של המוח או של הגוף. הדרך היחידה לאבחן מצוקות נפשיות של האדם, היא על ידי תשאול מלא, הכולל הבנה האם הייתה מחלה נפשית משפחתית דומה והאם התסמינים המתוארים הם תואמים לאבחון של מחלה מסוימת. במקרה של הפרעה דו קוטבית אבחון, שמתבטאת בתחושת דיכאון עמוקה, שמחה גדולה ועצובה קשה, זיכרון חלש שלא מאפשר לחולים בה להיזכר או לממש זיכרון או מחשבה שעולה במוחם ועוד. רופא פסיכיאטר יכול לזהות את ההפרעה לפי בחינת התסמינים ולהתאים טיפול מתאים לפי מידת החומרה. לרוב יהיו טיפולים משולבים, בין תרופתי לנפשי, אך הם מותאמים לפי מצב המטופל. רוח ים בית מאזן הנה מסגרת שיכול להתאים לאנשים שחוששים שיש להם הפרעה נפשית וזקוקים לאבחון פסיכיאטרי מלא.

      הפרעה דו קוטבית אבחון – התסמין הקריטי

      אחד מהתסמינים שלא דיברנו עליהם והוא תסמין רציני וקריטי שחלק מהחולים שסובלים מהפרעה דו קוטבית אבחון חווים, הוא רצון לוותר על החיים שלהם. הם הופכים לאובדניים, כך שבכל פעם שהם נמצאים לבד, עולה להם המחשבה – האם יש לי צורך להמשיך ולחיות? כל אדם שעולה במוחו מחשבה על אובן החיים, זקוק לתשומת לב, מפגש מהיר עם אדם מקצועי, כמו פסיכיאטר או אחר שמתעסק בתחום בריאות הנפש. בשלבים הראשונים של המחלה, יש סיכויים מאוד גבוהים שאנשים ירצו להתאבד, ולכן צריך לשים לב אם אתם מזהים את הסימנים הבאים באנשים שלוקחים בהפרעה: שיח על רצון להתאבד או למות, תחושה של חוסר אונים, הם מרגישים נטל על הסביבה הקרובה להם, משתמשים בחומרים ממכרים כמו אלכוהול וסמים ועוד. אם אתם חווים בעצמכם תחושות כאלו, או מכירים אחרים שמרגישים, אל תהססו לפנות לטיפול ובהקדם.

      מה הסיבה להתפרצות מחלה דו קוטבית?

      יש המון סיבות להתפרצות מחלה דו קוטבית אצל האדם, היא יכולה להיות בעיקר תורשתית, מועברת בין האחים, בין הדודים ובני דודים. היא לא בהכרח תעבור באופן ישיר ויהיה קשה לזהות ממי היא הועברה בגנים, אם לא בוצע אבחון. הפרעה דו קוטבית אבחון צריכה להיעשות במסגרת טיפולית, ולכן כאשר אדם מרגיש חלק מהתסמינים מומלץ לפנות לאבחון ולאשש או לשלול אם הוא גם סובל מההפרעה.

      לסיכום, רוח ים בית מאזן בעלי ניסיון רב באבחון של תסמיני הפרעה דו קוטבית ומצמידה עבור כל מטופל רופא פסיכיאטר מומחה ומקצועי, שיכול להתאים להם תכנית טיפול מתאימה, אישית ואיכותית.

      הפרעה דו קוטבית היא הפרעה שיכולה לפגוע בחייהם של אנשים הלוקים בה. אנשים הלוקים בהפרעה המדוברת נדרשים להתמודד עם שינויים קיצוניים במצב הרוח שלהם אשר גורמים לאיכות חייהם להיפגע בצורה ניכרת. מרבית בני האדם יחוו שינויים במצב הרוח שלהם, אך לרוב מצב הרוח שלהם ישתפר והם ישובו לעצמם ועל כן הם לא לוקים במאניה דיפרסיה. אולם אנשים הלוקים בהפרעה זאת לא פעם ידבקו בתחושות השליליות שהם חווים עד שיהיה להם קשה מאוד לשוב ולתפקד בחייהם בצורה תקינה. על כן, חשוב מאוד לבצע הפרעה דו קוטבית אבחון וזאת בכדי לקבל את המענה והטיפול הטוב ביותר.

      סימפטומים להפרעה דו קוטבית

      אם אתם תוהים אודות הפרעה דו קוטבית אבחון, ראשית כל כדאי שתכירו את התסמינים להפרעה. בין התסמינים שאדם שסובל מהפרעה זאת יתמודד איתם יהיו: תקופות ארוכות של מצבי רוח מוגזמים ועוררות, תחושה של עצבנות מתמשכת, דיבור מהיר, התחלה של פרויקטים רבים במקביל, דילוג בין נושאים רבים בשיחה אחת, מחשבות טורדניות, מוסחות, אי שקט, חוסר עייפות, אנרגיה מוגברת,  נדודי שינה, התנהגויות אימפולסיביות שיכולות להוות סיכון ועוד. עוד סימנים יכולים להיות: תסיסה פנימית, חשק פנימי מוגבר, חשיבה על תוכניות גדולות שבלתי אפשרי להוציא לפועל, אובדן של קשר עם המציאות ועוד. כל אלה תסמינים שיבואו לידי ביטוי בתקופת המאניה, כאשר בתקופת הדיפרסיה האדם יסבול מתסמינים כגון: תחושה של עצב, בכי, הרגשה של ריקנות, הפרעות שינה, מחשבות אובדניות, חוסר שקט, ערך עצמי נמוך, חוסר החלטיות ועוד. אם אתם סובלים מתקופות של תסמינים מקבוצה אחת ותקופות של תסמינים מהקבוצה השנייה כדאי לבדוק אודות מאניה דיפרסיה אבחון.

      הפרעה דו קוטבית אבחון מה חשוב לדעת?

      הפרעה דו קוטבית אבחון יבצע פסיכיאטר מקצועי המומחה בתחום זה. הוא יבדוק את התסמינים שהאדם סובל מהן, יערוך תשאול עם האדם ואף יבחן את מצבו במהלך הפגישות עימו. במידה והאדם יאובחן עם הפרעה דו קוטבית לרוב הוא יופנה לטיפול פסיכולוגי מסוג כזה או אחר וכן יקבל טיפול תרופתי מתאים. במקרי קיצון הוא יופנה לטיפול באשפוז פסיכיאטרי כאשר הוא יוכל לבחור בחלופה לאשפוז זה בשם בית מאזן.

      אם אתם מחפשים בית מאזן לאדם שלוקה בהפרעה דו קוטבית, צרו קשר עם רוח ים.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן