צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בטראומה מינית

    טיפול בטראומה מינית חייב להתבצע על ידי פסיכיאטר מנוסה המתמחה בתחום. פגיעה מינית פוגעת בצורה עמוקה בכל אחת ואחד שחווה אותה והשפעתה  השלילית עלולה להתקיים לשנים רבות קדימה. הטיפול נועד לייצב את הביטחון האישי ולבסס אותו. ניתן למצוא מספר מסלולי וסוגי טיפול. צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה מספק שירותי טיפולים נפשיים מכל הסוגים כולל לנפגעים מינית וכדאי לפנות אליהם בנושא.

    טיפול בטראומה מינית – לשיפור איכות החיים

    טיפול בטראומה מינית נועד לסלק בעיות קיימות וליצור מצב חדש שבו המטופל מדחיק את הבעיות מהעבר ופונה ליצירת קשר מחודש עם החיים הרגילים. מטרת הטיפולים היא בניית כוחות התמודדות פנימיים אשר יתגברו על טראומות מהעבר. הטיפול לוקח בחשבון שטראומה מינית היא כזאת המתקיימת בבידוד ובסוד. בנוסף, מרגישים רבים תחושת אשמה, בושה ובדידות, וגם התלונות עליהן הן מחייבות חשיפה רגשית עמוקה. המטפל חייב ליצור, בין היתר, מרחב בטוח ותומך עבור הנפגעים במסגרת הטיפולים על מנת לבנות תחושת שייכות וחוויות של הזדהות ותמיכה. ניתן למצוא מספר סוגי טיפול ובין היתר: טיפול פסיכודינמי, טיפול תרופתי פסיכיאטרי, טיפול באמצעים שונים כמו בעזרת אומנות, בזוגיות, בקבוצות ועוד. ניתן לשלב מספר סוגי טיפולים שיותאמו ספציפית לכל נפגע על פי מצבו הנפשי, הסיטואציה בה הוא נמצא וצרכיו.

    צוות רב תחומי

    בכל קליניקה קיים צוות רב תחומי בראשות פסיכיאטר המקבל את התיק לידיו. הוא מאבחן את הנפגע/ת ועל פי התוצאות מכין תכנית טיפול. הוא גם מנהל את התהליך ומטפל אישית. בנוסף אליו, יש אחיות, עובדים סוציאליים, מדריכים ומלווים אשר מסייעים בדרכם. הטיפולים נערכים במסגרת מספר פגישות הנקבעות על פי הצורך. במידת האפשר והצורך, משתפים בני משפחה קרובים במידע ואף בתוכנית הטיפול.

    שירות מקצועי

    מומלץ לקבל שירות מקצועי מצוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה. המנהלים הקימו תשתית מקצועית הכוללת ציוד וכלים נדרשים וכן, צוות מיומן ובעל ידע וניסיון. הידע נרכש מלימודים, מהשתלמויות, מהתמחויות במוסדות לימוד מובילים, והניסיון – מטיפולים רבים ומוצלחים בקרב נפגעי תקיפות מיניות. הם ישמחו להעמיד את כל אלו ואת כישוריהם לטובת כל לקוח נזקק.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!

      מידע נוסף בנושא

      מרכז לטיפול בטראומה מינית

      פגיעה מינית פוגשת אותנו במקומות בהם אנחנו מרגישים הכי בטוחים, בבית, בעבודה ובזוגיות. הנפגעים מינית, בניהם ילדים, נשים וגברים, יכולים לסבול רבות מהמון קשיים שעשויים לפגוע באיכות החיים שלהם. טיפול בטראומה מינית בשלב מוקדם, יכול להציל חיים ולגרום להם להבין קצת יותר את הרגשות, את התחושות, המחשבות וההתנהגות ולהוריד במעט את תחושת הסבל איתה הם מסתובבים בעולם. תחושה שגורמת להם להרגיש אשמים, מתוסכלים, כואבים, מלאי חרדה שזה יחזור שוב ודיכאון. הטיפול יחזיר במעט את תחושת הביטחון והערך עצמי שנפגעו בזמן הפגיעה המינית, ויעזור להם להשיב את האמון בעצמם ובבני אדם אחרים. רוח ים בית מאזן מתאימים בדיוק למצבים בהם אנשים שחוו הטרדה מינית, זקוקים לטיפול. הם מסייעים להם לבנות תכנית טיפולית בהתאם למצב הנפשי שהם מגיעים איתו וגורמים להם להחזיר את האמון והביטחון תוך מספר מפגשים.

      למה צריך טיפול בטראומה מינית?

      נשים, גברים, ילדים וילדות שחוו הטרדה מינית לא מודעים לאפשרויות הטיפול בטראומה מינית, ומנסים ככל שביכולתם להתמודד עם המצב לבד. הם לא מחפשים עזרה בדרך כלל, עד שהם מנסים להיכנס לתוך מערכת יחסים, ושם צפים כל כך הרבה מאפיינים טראומטיים שהם הדחיקו כל כך חזק, שברגע שהם מתפרצים, הם בטוחים שזה מי שהם. שהתגובות, המחשבות והרגשות, זה האני שלהם. רק שלא. מדובר בתגובות טראומטיות, וכשהמוח מזהה מצבים דומים, הוא מגיב בצורה הישרדותית, כמו: התקף זעם, כעס מאוד גדול, קיפאון, ניסיון להסביר מבלי לדעת מה, יש המון בלבול והתהליך עצמו לא כל כך קל עבורם. הטיפול יכול לרכך את התהליך, ונדרש זמן להשתקם רגשית מההשלכות הטראומטיות.

      מרכז לטיפול בטראומה מינית – כמה זמן נמשך תהליך טיפולי?

      טיפול בטראומה מינית משתנה בין אדם לאדם, והוא תלוי בכל כך הרבה משתנים. בעיקר על מה המטופלים רוצים לעבוד, מה הם הצרכים שלהם, מה החומרה, וככל שהאבחון יהיו יותר מדויק, כך יהיה אפשר להחליט על הזמנים, על הפגישות ומשך הטיפול. רוב האנשים שעברו הטרדה מינית ומגיעים לטיפול, מסתפקים בכמה מפגשים עד לשיקום. אך למרות זאת, מומלץ להתחיל באבחון ולבדוק לפי מצבכם.

      לסיכום, רוח ים בית מאזן מטפלים המון שנים נשים, גברים וילדים שחוו טראומה מינית לאורך חיים, ומציעים טיפולים הוליסטיים על חוף הים, בסביבה רגועה מאוד והכי חשוב – שלווה.

      מהטראומות הקשות ביותר

      הייחודיות שלנו ב"רוח ים" היא הבחירה בים ככלי לעבודה טיפולית. בחרנו להשתמש במשאב הטבע כטיפול ייחודי, בכל החושים שאפשר ובעצמה הייחודית שלו. הים מאפשר התמודדות עם קשיים, פחדים וחרדות, ולכל אחד יש את התגובה שלו לאיתני הים, וחוויה אישית מולו. טראומה מינית הינה חוויה טראומטית עמוקה בעלת השפעות ארוכות טווח על הבריאות הנפשית והפיזית של האדם. טיפול בטראומה מינית חיוני כדי להתגבר על ההשפעה השלילית של חוויות טראומטיות כאלה. המטרה העיקרית של הטיפול היא לעזור לאנשים להחזיר לעצמם תחושת שליטה ובטיחות, להפחית חרדה ולפתח מנגנוני התמודדות בריאים עם מה שהחיים מזמנים.

      הגישות השונות לטיפול בטראומה מינית

      גישה נפוצה אחת לטיפול היא באמצעות טיפול בדיבור, ובמיוחד טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) זהו טיפול המתמקד בשינוי דפוסי חשיבה מזיקים ודפוסי התנהגות שליליים. בהקשר של טראומה מינית, ניתן לעזור לאנשים לאתגר את אמונותיהם לגבי הטראומה, לזהות ולטפל במחשבות ותחושות שליליות הקשורות לטראומה, ולפתח מיומנויות התמודדות כדי לנהל תסמינים של חרדה ודיכאון. ישנו גם טיפול בחוסר רגישות ועיבוד מחדש של תנועת עיניים (EMDR). גישה טיפולית זו הוכחה כיעילה בטיפול בטראומה מינית, ובה משתמשים בתנועות עיניים או צורות אחרות של גירוי דו-צדדי כדי לעזור לאנשים לעבד ולעבוד דרך זיכרונות טראומטיים. גישה זו שואפת להפחית את עוצמת הרגשות השליליים הקשורים לזיכרונות טראומטיים, ולבסוף להפחית את השפעת הטראומה על חיי היומיום. ישנן גם קבוצות תמיכה המספקות מרחב בטוח ליחידים לחלוק את חוויותיהם ולהתחבר עם אחרים שעברו חוויות דומות. להיות חלק מקבוצת תמיכה יכולה לעזור לאנשים להרגיש פחות מבודדים ולספק תחושת קהילה ושייכות. וישנו טיפול תרופתי שמסייע בניהול סימפטומים של חרדה, דיכאון או הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), כדי לעזור לאנשים לנהל תסמינים כגון התקפי פאניקה, פלאשבקים ומחשבות חודרניות.

      טיפול מקיף ומיטיב לטראומה בשורשי הנפש

      הטיפול בטראומה מינית כרוך במגוון גישות שמטרתן לסייע לאנשים לעבד חוויות טראומטיות ולפתח מנגנוני התמודדות בריאים יותר שהם לא הצליחו לפתח בעצמם עם הזמן שחלף מאז הטראומה. חיוני לפנות לטיפול כדי לנהל תסמינים הקשורים לטראומה ולשפר את איכות החיים בכל המישורים. במצב של פגיעה או הכרות עם נפגע או מתמודד נפש, ניתן לפנות אלינו לסיוע בכל ערוצי ההתקשרות, בטלפון או באתר. אל תשארו לבד.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן