צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בחרדה חברתית

    טיפול בחרדה חברתית נעשה, גם ובין היתר, במסגרת טיפול כולל בחרדות. הוא מיועד למבוגרים וגם לילדים הסובלות מבעיות שונות עקב טראומות ואירועים שקרו בנסיבות שונות. הטיפול מתחיל באבחון ממוקד התורם להבנת הסיטואציה וממשיך עם תכנית המתוכננת ומוצעת על ידי פסיכיאטר. היא מיושמת במסגרת פגישות שוטפות המתארכות ככל הנדרש ובהתאם למצב המטופל והסיטואציה בו הוא נמצא. צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה מתמחה בטיפולים אלו.

    טיפול בחרדה חברתית – מקצועי ובעל תוצאות

    טיפול בחרדה חברתית יכול להיעשות בשיטות שונות ובאמצעים רבים. מומחים הדוגלים בשיטה הוליסטית ואינטימית גורסים כי זאת הדרך הטובה ביותר להתמודדות, כזאת המביאה תוצאות מוכחות וגם משמרת אותן לטווח ארוך. הטיפול נעשה בבית נעים המצוי בקרבה לים או בסמיכות אליו. במקומות אלו יש לים נוכחות והשפעה מרגיעה על הנפש. השיחות והטיפולים השונים מוציאים מקרב המטופל כוחות פנימיים המסייעים לו להתגבר על המשברים אותם הוא חווה. הצוות כולל, כמובן, את הפסיכיאטר המתווה את התכנית, אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים אלטרנטיביים. מדריכים ומלווים אחרים. הצוות מעודד גם תמיכה, במידת האפשר, מקרב הקהילה בה חי המטופל וכמובן, מבני משפחתו. בני המשפחה עצמן מעורבים בתהליך ומקבלים אף הם תמיכה וייעוץ כל העת.

    תסמינים

    חרדה חברתית היא, לרוב, חלק מסדרת חרדות המאפיינות נפגעי נפש. התסמינים החברתיים מתבטאים בהסתגרות בבית, בחשש ליציאה לפעילויות חברתיות כמו טיולים, חוגים, מסיבות, חזרה על פעולות ועל מחשבות ועוד. אצל ילדים מדובר גם על חשש ללכת לבתי ספר, היצמדות להורים, חוסר רצון לישון אצל חברים או בחדר לבד, עיסוק רב בשאלות על המצב והעתיד וכיוצא בזה. הטיפול אמור להסיר את כל התסמינים הללו בצורה מדורגת.

    טיפול בחרדה חברתית cbt יסודי ומקצועי

    צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה מקפידים לתת טיפול אישי פרטני לכל אחד בהתאם לצרכיו ולסיטואציה בו הוא מצוי. במקום יש תשתית מתאימה הכוללת ציוד ואביזרים, וכן, צוות עובדים המתמחה בנושא. המומחים הינם בעלי ידע וניסיון רב המגיע מעשרות טיפולים מוצלחים בעבר. הצוות המיומן ישמח להעמיד את הידע והניסיון הנצבר לכל נזקק.

    טיפול בחרדה חברתית cbt יסודי ומקצועי

    טיפול בחרדה CBT

    טיפול בחרדה CBT נועד לאנשים הסובלים מדיכאון ומדימוי עצמי נמוך. אנשים שנקלעו למצב כזה חווים מצוקות אישיות רבות המפריעות להם בתפקוד היומי. כאשר הפגיעה הינה מתמשכת ולא מרפה אזי יש צורך לגשת לאבחון אצל פסיאטר. על פי תוצאות האבחון תוכן תכנית טיפול המותאמת ספציפית. צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה נחשב למוביל  בתחום הטיפולים לנפגעי נפש רבים שונים וכדאי לקבל מהם ייעוץ ולהזמין את שירותיהם.

    טיפול בחרדה CBT – בדרך לפתרון הבעיה

    טיפול בחרדה CBT נעשה על ידי פסיאטר המתמחה בנושא. ניתן למצוא מספר דרכי טיפול ובין היתר: פסיאטרי, פסיכו סוציאלי, תרופתי ועוד. חרדות אלו מאופיינות בדחייינות, בדימוי עצמי וביטחון עצמי נמוכים, בחרדות חברתיות, בקושי בקבלת החלטות ועוד. טיפול CBT, הקרוי בעברית טיפול קוגניטיבי התנהגותי, מיועד לעבוד על הנקודות המפריעות ובכלל זה על דפוסי החשיבה הגורמים למשבר האישי. הטיפול נעשה בצורה ממוקדת ומכוונת שמטרתה רכישת מיומנויות ניהול החשיבה. על ידי כך יוכל המטופל ליישם את הנלמד וללמוד לתפקד עם חרדה ודיכאון מופחתים מאוד. התהליך הינו הדרגתי ובמקרים רבים, ניתן לראות שיפור מפגישה אחת לשניה. לצד הפסיכיאטר קיים צוות טיפול רב תחומי הכולל אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים, מלווים ומדריכים המסייעים כל אחד בדרכו.

    טיפולים מגוונים בחרדה CBT

    הטיפולים יינתו במינון הנדרש וניתן לשלב ביניהם או בין חלקם בלבד. הצוות מעדכן כל העת את בני המשפחה על מצבו של המטופל. הם ינסו לגרום לכך שהוא יקבל מהם תמיכה רגשית ואחרת. בנוסף, ינסו להשיג תמיכת חברים בקהילה לכל מיני נושאים לוגיסטיים. הדבר חשוב כי הם יצטרכו לחיות  בעתיד בקהילה וכדאי שיהיו בקשר עם חברים בה. הטיפול האינטימי והחם נעשה, בין היתר, בבית מאזן הנמצא בקרבה לים. השפעת הים מרגיעה ותורמת רבות.

    חברה מקצועית

    צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה הינו מקצועי ומומחיו הינם בעלי ידע רב וניסיון מצטבר. הם רכשו כל אלו מלימודים, התמחויות, השתלמויות, מצבירת חומר מכל העולם, וכן, משנות עבודה מול מטופלים מכל סוגי האוכלוסיות. הם ישמחו לסייע לכל נזקק ולבני משפחתו המצויים בסיטואציה שאיננה נוחה מבחינתם. הכוונה היא לגרום לחזרת המטופל לשגרת יום נוחה.

    טיפול בחרדה CBT

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!

      מידע נוסף בנושא

      איך לטפל בחרדה חברתית

      חרדה חברתית מאופיינת בפחד להיות בסביבת אנשים, מחשש מביקורת, מדחייה, מהשפלה ורצון לברוח כמה שיותר מהר ולהסתגר בתוך החדר ולבד. חוץ מהממד התחושתי, יש גם את הממד הפיזי, הם מרגישים בחילות לאורך כל זמן השהות לצד אנשים, רעד פנימי, כאבי בטן חזקים ועוד. האנשים שסובלים מחרדה חברתית, נמנעים ממצבים חברתיים, ולרוב מפרשים את ההתנהגות שלהם כביישנית, מעט קיצונית, דרמטית ומוגזמת. הסביבה לא מצליחה להבין את התחושות שלהם ולעיתים אף מעדיפים להתעלם מהם. היום ניתן לטפל בחרדה חברתית, ולפתור את התחושות, הרגשות וההתנהגויות השונות אחת ולתמיד. רוח ים בית מאזן עוזרים לכם ונותנים לכם כלים להתמודדות במצבים חברתיים בהם אתם מרגישים את החרדה, יד ביד הם יצליחו לעזור לכם לראות את המצבים החברתיים בצורה שונה ואף לחשוב להצטרף לאחד בקרוב.

      מאיזה גיל אפשר לגשת לטיפול בחרדה חברתית?

      חרדה חברתית יכולה להתקיים אצל כל אדם, בכל גיל – בין אם בקרב גברים, נשים, ילדים וילדות. היא יכולה להגיע בצורות שונות, הן מבחינה התנהגותית, נפשית ופיזית וקשורה בעיקר למצבים חברתיים קשים שהם חוו בילדותם. למשל: יכול להיות שהם חוו ביסודי חרם חברתי, בו הרחיקו אותם בהפסקה, לא נתנו להם להשתתף בפעילות חברתית וכדומה. הדברים האלה אולי קטנים עבור אנשים בוגרים, אך בילדותם הם חווים דחייה, דימוי עצמי נמוך, הבנה שאם הם לא יהיו יפים, מצליחים, איכותיים, מנומסים או כמו כולם, הם פשוט לא יהיו אהובים ויחוו חרדה חברתית קיומית. טיפול בחרדה חברתית יכול לעזור להם לסגל סגנון חשיבה פחות ביקורתי כלפי עצמם ויסייע להם לחשוב בצורה חיובית כלפי עצמם.

      בוחרים את סוג הטיפול

      יש מגוון טיפולים שיכולים לעזור להתמודד עם חרדה חברתית, למשל: טיפול התנהגותי שנקרא CBT. הוא נחשב לטיפול מאוד מומלץ ופופולרי ונוהגים להשתמש בו בעיקר בטיפול בחרדה חברתית. הוא עוזר לאנשים שסובלים ממנה לחשוב בצורה יותר חיובית ופחות נוקשה ופרפקציוניסטית, ולהגיב בצורה פחות גרנדיוזית ותוקפנית על אירוע קטן שהם צריכים להתמודד איתו. בטיפול מצליחים לאתר את המחשבות וההתנהגויות השונות, בוחנים אותן ומסייעים להם לשנות או לבנות משהו חדש איתם.

      לסיכום, רוח ים בית מאזן פועלים במשך שנים במתן עזרה מקצועית ואיכותית לאנשים שסובלים מחרדה חברתית. הם מאמינים שטיפול ממוקד ואבחון מלא יכולים לעזור בתהליך השינוי לכל אדם.

      טיפול cbt

      אתם מרגישים לאחרונה פחד פנימי גדול? כמו: פחד לצאת מהבית, פחד ממחלות, פחד להיות במקומות ציבוריים. פחדים. הם יכולים להיות כל כך גדולים שהם מסוגלים למנוע מכם לעשות דברים ולקדם את הקריירה, להגשים את החלומות ולחיות את החיים שאתם כל כך רוצים. פחדים מולידים גם הפרעות אחרות והן: חרדות, דיכאונות, כעסים, מחשבה טורדנית כפייתית ועוד. כדי שתוכלו לטפל בהתנהגויות השונות, מומלץ להתחיל טיפול בחרדה cbt שמטרתו לשנות את דרכי החשיבה שלכם, את ההתנהגות ומלמד אתכם איך להרפות, להירגע וללמוד להתמודד עם מצבי חרדה חדשים אם תצטרכו להיפגש איתם שוב. רוח ים בית מאזן מסייעים לאנשים שמרגישים בדיוק את התסמינים האלו לעבור תהליך ריפוי באמצעות טיפול מקיף ומותאם אישית.

      למי טיפול בחרדה cbt יכול להתאים?

      הטיפול בחרדה cbt יכול להתאים לכלל האוכלוסייה, מילדים ועד למבוגרים שמרגישים שיש להם תסמיני חרדה שונים. הטיפול יכול לעזור להם לאבחן את הדפוסים שהם מתמודדים איתם, לטפל בהם ולשנות אותם. אם מדובר בטיפול של ילדים, ההורים הם אלו שמגיעים ומלווים אותם בתהליך הטיפולי, והם למדים יחד איך להתנהג עם הילד כאשר הוא לא נמצא תחת טיפול. יש להם השפעה מאוד חשוב על הצלחתו.

      איך עובד התהליך הטיפולי?

      השלב הראשון בטיפול בחרדה cbt הוא הרכיב הקוגניטיבי. במהלך הטיפול המטפל יאבחן את דפוסי החשיבה המרכזיים שהמטופל נוהג להשתמש בהם. לאחר מכן הוא מאתר את המחשבות המגבילות, האוטומטיות, מה הן אמונות היסוד הבסיסיות שהוא אוחז בהם ולומד אותו. השלב השני, הוא ההבנה ההתנהגותית. הוא חושף את המטופל לכל מיני סיטואציות ובודק איך הוא מגיב להם, לפי תגובתו, הוא יכול להבין מה היא רמת החרדה וסוגה וכך להתאים את הטיפול לפי צרכיו.

      לסיכום, רוח ים בית מאזן נחשב למסגרת טיפולית וותיקה ומנוסה, שמלווה נשים, גברים וילדים שחווים תסמינים של חרדה קשים וקלים לאורך חייהם. הם מצמידים להם אנשי מקצוע איכותיים, שבונים יחד איתם תכנית טיפולית נפשית או תרופתית ועוזרים להם להגיע לאיזון במקום שמאפשר גם להירגע, לנשום ולקבל המון אהבה.

      טיפול בחרדות cbt

      יש לכם תחושה לפעמים שאין לכם אוויר בזמן נסיעה ברכב? אתם מרגישים מחנק? רצון לצאת ולנשום אוויר לפני שאתם מתעלפים? הרבה אנשים שחווים התקף חרדה, מרגישים שנגמר להם האוויר, שהלב דופק בעוצמה והם זקוקים להגיע לאזור בטוח ורגוע כדי לחזור לאיזון. התקפי חרדה יכולים לקרות מכל כך הרבה סיבות כשרובן מתקשרות למחשבות שלכם, לדאגה, ללחצים שאתם מפעילים על עצמכם וראיית המציאות בצורה מעט מוגזמת ודרמטית. היום קיים טיפול בחרדות cbt שיכול לעזור לכם להגיע לאיזון, לתחושת הרוגע הזו והשקט שאתם כל כך מייחלים לו. רוח ים בית מאזן מאמינים שכדי שיהיה אפשר להיפטר מהתקפי החרדה, צריך לעבור טיפול רגשי ונפשי יחד. הם מצמידים לכם צוות מקצועי רב, מתאימים לכם תכנית טיפולים אישית ומלווים אתכם כל הדרך עד לאיזון.

      מדוע צריך להגיע לטיפול בחרדות cbt?

      הפרעות חרדה יכולות להגיע בכל כך הרבה צורות, למשל: חרדה ממחלות, פחד לצאת לרחוב בלילה, חשש להיפגש עם אנשים מסוימים ועוד. ככל שהחרדות מתגברות, כך מתפתחות הפרעות נוספות, כמו: הפרעה טורדנית כפייתית שגורמת למחשבות לרוץ במוח בלי הפסקה, ובגללה מאוד קשה לצאת מהגלגל שאתם נמצאים בו. המצב הטראומטי גורם להתקף חרדה, לדפיקות לב מואצות ולתחושה שאתם עומדים למות בעקבות התקף לב. הדחק הנפשי הקשה שאתם מדמיינים לא בהכרח קורה. וגם אם כן, הוא לא באותה רמה שאתם חווים במציאות. המצבים הללו מצריכים להגיע לטיפול בחרדות cbt, כדי לאפשר לכם לראות את המציאות כמו שהיא, ולפרש אותה בצורה תקינה, בריאה ורגועה.

      היתרונות בטיפול cbt

      טיפול בחרדות cbt יכול להתאים לכל אדם שמרגיש שהוא חווה חרדה בחיי היומיום שלו, או מרגיש תסמינים שמאפיינים חרדה. היתרונות של הטיפול הן רבות ומאפשרות למטופלים לסגל דרכי התנהגות חדשים, שיסייעו להם לעצור את התקפי החרדה בזמן ואף למנוע אותם.

      לסיכום, רוח ים בית מאזן בעלי ידע וניסיון רב בתחום הטיפול בחרדות, ועוזרים לכל אדם שחווה התקפים ומשברים שונים בחייו, לקבל תכנית טיפולים מותאמת אישית תוך יחס חם, מכיל, אמפתי ורגיש.

      כיצד מתחילים טיפול בחרדות CBT ?

      מה זו חרדה בעצם? אנחנו מדברים על חזרה של מחשבות אובסיסיביות המעוררות תחושה של פחד בלתי פוסק ממשהו אחד או מדברים שונים. חרדה נחשבת להפרעה ממשפחת ההפרעות האובססיביות והיא מקבלת ביטוי שונה אצל כל מטופל. למשל, שני מטופלים עלולים לפתח חרדה ממוות. אצל אחד נראה ביטוי לחרדה דרך התפתחות של אובססיה לניקיון וניסיון להישאר כל הזמן בסביבה סטרילית עד כדי ירידה משמעותית באיכות חייו של המטופל. אצל אחר, נראה הימנעות למשל מיציאה לרחוב, מנהיגה בכביש ומשימוש בכלי תחבורה שונים, מחשש למוות בתאונת דרכים. יש כל מיני דרכים לטפל בקשיים הללו. טיפול בחרדות CBT הפך פופולארי בשנים האחרונות ואנחנו כאן כדי להסביר במה מדובר.

      מה זה טיפול בחרדות CBT?

      טיפול בחרדות CBT נשען על עולם ידע חדש יחסית. על פי מדעי הפסיכולוגיה הקלינית המסורתית, כדי להביא לריפוי, עלינו לעזור למטופל להבין מה קרה לו בילדות ולהשלים עם הסיפור שלו. מתוך נבירה בעבר, כך מאמינים אוהדי השיטה הטיפולית הזו, נוכל להביא להשלמה עם העתיד. CBT לעומת זאת מציע גישה קצת שונה. הטענה על פי החוקרים היא שלאורך חיינו אנחנו מבצעים באופן אוטומטי תשעים אחוז מהפעולות שלנו ביום, יום. על פי החוקרים, המוח רגיל להרגיש ולחשוב בצורה מסוימת בעקבות פעולות שונות אותן אנחנו עושים בלי להקדיש להן כמעט תשומת לב. על פי שיטת הטיפול הזו, מספיק לשנות את ההתניה הבסיסית כדי להביא לריפוי. למשל, אם מטופלת סובל מקשיי הירדמות וחרדה בעקבות כך. אנחנו יכולים לשנות את המרחב בו היא ישנה, להציע טקס שינה מעט שונה וכבר נראה איך קשיי ההירדמות מתחילים להיעלם ואיך החרדה יורדת. פשוט משום שהחלפנו התניה אחת באחרת.

      מדובר על טיפול ארוך הנעשה על ידי איש מקצוע

      כמובן, טיפול בחרדות CBT  הוא טיפול מורכב ואנחנו צריכים לקחת בחשבון כי אנשי מקצוע עוברים הכשרה ארוכה בדרך לקבלת הכלים שיסייעו למטופל או המטופלת. אנחנו, במרכז 'רוח ים', משקיעים משאבים כדי להביא למטופלים שלנו ארגז מלא בטכניקות לריפוי. זאת בניסיון להתאים את תהליך ההבראה לכל אחד ואחת. בכל שאלה, אנחנו זמינים עבורכם עכשיו.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן