צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    שיקום בקהילה

    שיקום בקהילה תומכת ומכילה

    שיקום בקהילה לפגועי נפש מוסיף רבות בתהליך הריפוי והחזרה לחיים שגרתיים. פגוע נפש מתמודד עם בעיות דיכאון, חרדות ואחרות המפריעות לו לתפקוד היום יומי. כאשר הבעיות מחריפות הוא חייב טיפול פסיכיאטרי הנעשה בקליניקות מותאמות המנוהלות על ידי רופאים המתמחים בתחום. ניתן למצוא מגוון טיפולים. צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה מטפל בנפגעי נפש רבים וכדאי לפנות אליהם.

    שיקום בקהילה – תמיכה לוגיסטית ואחרת

    שיקום בקהילה הינו בעלת מטרה מוגדרת שהינה תמיכה בנפגע מבחינות רבות. הרצון של כל צוות מטפל מיומן הוא להיעזר בנציגי קהילה לטובת הסעת המטופל, ביקורים ועוד בעת הטיפולים בנוסף, בעת קליטתו בתוכניות שונות שיסייעו לו לחזור לחיים שגרתיים נוחים. התמיכה מתבקשת, מטבע הדברים, גם מבני משפחתו. הפגיעות יכולות להיות בדרגות שונות – החל מקלות, יחסית, ועד לחמורות. החמורות מחייבות, במקרים רבים, גם אשפוז בהוסטל המתוכנן היטב לשהייה ארוכת טווח. ניתן למצוא מגוון טיפולים ובין היתר: פסיכיאטריים, פסיכו סוציאליים, תרופתיים ורגשיים הוליסטיים. ניתן לשלב ביניהם. כל טיפול מתוכנן בהתאם למצבו של המטופל, הסיטואציה בה הוא נמצא, צרכיו וכדומה. הוא נקבע לאחר אבחון מדוקדק שנעשה על ידי הפסיכיאטר שאף מטפל אישית ומשגיח על הצוות המסייע לו.

    צוות רב תחומי

    ניתן למצוא אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים אלטרנטיביים, מדריכים ומלווים. כולם, בהנחיות הפסיכיאטר, יתרמו מהידע שלהם וישפיעו היטב. המטרה הסופית היא לאפשר לנפגע למצוא כוחות פנימיים אשר אותם יגייס לטובת מאבק במשבר שהוא  נקלע אליו. כך, הוא ייצא מהדיכאון והחרדות הנלוות אליו וכדומה. שיטה זאת לצד תמיכת אנשים בקהילה הם מפתח חשוב וטוב לטיפול יעיל אשר יצליח לאושש את המטופל לאחר חזרתו לקהילה. צריך לזכור, כי הוא מגיע ממנה ואף מעורה בה.

    שירות מקצועי

    צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה מחזיק ברשותו תשתית מקצועית מקיפה והינו בעלי ידע נרחב המגיע מלימודים, התמחויות והשתלמויות במוסדות לימוד מוכרים ומובילים. הניסיון נרכש מטיפולים רבים ומוצלחים במטופלים בדרגות פגיעה שונות. הצוות ישמח להעמיד את כישוריו ויכולותיו לכל פגוע נפש הנזקק לכך. הוא לא יחסוך מאמצים לקידום תהליך הריפוי שאמור להיות מדורג ואיטי.

    שיקום בקהילה תומכת ומכילה

    שיקום בבריאות הנפש

    שיקום בבריאות הנפש הכרחי לכל מי שנפגע נפשית בנסיבות שונות ומתקשה לתפקד היטב ביום יום. הטיפולים נעשים על ידי פסיכיאטרים מנוסים הנעזרים בצוותים רב תחומיים. כל שיקום כזה הוא תהליך בפני עצמו ונעשה לאחר אבחון מדוקדק ויסודי. ניתן למצוא טיפולים המתבצעים בפגישות יומיות או מורכבים יותר בהם המטופל מתגורר בהוסטלים ייעודיים. צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה " מתמחה בנושא.

    שיקום בבריאות הנפש – בגישות שונות

    "שיקום בבריאות הנפש ניתן לעשות בעזרת גישות טיפול מגוונות ובין היתר, טיפול פסיכיאטרי, רגשי הוליסטי, פסיכו סוציולוגי ותרופתי. כל מסלול מטפל בצורה מעט אחרת אבל ניתן לשלב מספר מסלולים או את כולם. תוכנית הטיפול נקבעת על ידי הפסיכיאטר עצמו שאף מטפל אישית וגם מפקח על התנהלות הצוות הפועל יחד עימו. כל תוכנית כזאת עשויה להשתנות עקב התפתחויות בתהליך דוגמת התקדמות במצב המטופל, נסיגה, עמידה במקום וכדומה. הרצון הוא לעורר אצל המטופל כוחות פנימיים אשר יסייעו לו להתגבר על המשבר בו הוא נתון. ריפוי פנימי נחשב למוצלח ביותר. פגועי נפש סובלים מדיכאונות, חרדות, הפרעות נפשיות ועוד והרצון הוא לבטלם או לכל היותר להדחיקם כדי שלא יהוו גורם רב השפעה על התפקוד היום יומי.

    צוות מיומן

    הפסיכיאטר עומד בראש צוות הכולל גם אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים אלטרנטיביים, מדריכים ומלווים אחרים. כל אחד תורם תרומתו למאמץ המשותף. הצוות נעזר, במידת האפשר, בקרובי משפחה לתמיכה רגשית במטופל, בנציגי הקהילה לתמיכה לוגיסטית ואחרת. צריך לזכור, כי כל סוגי העזרה הנ"ל חיוניים בהווה ויהיו  חשובים גם כאשר המטופל חוזר לחיות בקהילה. חולים אשר אינם מסוגלים לגור בביתם עקב בעיות נפש קשות יכולים למצוא מקום בהוסטל נוח. דיירי הוסטל הממוקם בקרבה לים נהנים גם מהשפעתו המרגיעה ומגיבים טוב יותר לטיפולים.

    מומלץ לפנות צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה לקבלת שירות מקצועי. המומחים למדו את הנושא והשתלמו והתמחו בו במוסדות מובילים. הם רכשו ניסיון מטיפולים מורכבים ומוצלחים בפגועי נפש רבים. לכן, הם יכולים לתרום רבות מכישוריהם וניסיונם לכל נזקק אשר רוצה לשדרג איכות חייו.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!

      מידע נוסף בנושא

      שיקום והחלמה בבריאות הנפש

      אדם שחווה פגיעה קשה בחייו, בעקבות חשיפה לאירוע או למקרה טראומטי, מגיע בסופו של דבר לתהליך שיקום בקהילה. הפגיעה הטראומטית מתבטאת בתחושות רגשיות מורכבות, דפוסי חשיבה מעכבים שגורמים בעיקר לבדידות, מצבי לחץ, התפרצויות זעם, אכילה רגשית ואמונה פנימית שאף אחד לא מבין אותם. תסמיני התופעה יכולים לגרום לחייהם להיעצר בכל מיני תחומים, אם בקריירה, בזוגיות, בעבודה, במערכת יחסים משפחתית, וההבנה שהאדם נקלע למציאות חדשה, שהוא אינו הכי בעבר, לא יודע כל כך איך להתמודד איתה ולהשתלב בחזרה בחייו הרגילים. אנשים שנמצאים במצבים הללו, מגיעים לשיקום, הם צריכים לעבור תהליך בו הם לומדים לאהוב את עצמם מחדש, להכיר באירוע שהם עברו ולאט לאט לחזור לשגרה. רוח ים בית מאזן נולד בשל המצבים הללו ומסייע לאנשים שחוו טראומה ופגיעה נפשית לעבור תהליך שיקומי מקצועי, מרגיע, חם ואוהב לצד אנשי צוות תומכים, שמתאימים עבורם תכנית אישית לפי צרכיהם.

       

      מה היא מטרת שיקום בקהילה?

      מטרת השיקום משתנה מאדם לאדם, לכל אחד שמגיע לשיקום בקהילה יש צרכים שונים והם מותאמים בעיקר לחוויות ולמקרים שהם עברו. רוב האנשים שמגיעים לשיקום, רוצים לחזור ולהשתלב בחזרה בקהילה. הם רוצים לשפר את חייהם, לחזור ולחיות באופן רגיל, בלי לחצים, הפרעות שינה, הפרעות אכילה, כאב גופני, מחשבות טורדניות ועוד. התהליך השיקומי מסייע להם לעבור את המסלול עד לתוצאה לשמה הם הגיעו, וככל שהם יתמידו, כך הם יוכלו לראות שיפור ניכר ולהצליח לשקם את הגוף והנפש כמו שהם רצו.

       

      מי יכול להגיע לשיקום בקהילה?

      כל אדם שחווה טראומה או פגיעה נפשית אחת או יותר בחייו, יכול להתחיל שיקום בקהילה. בין אם מדובר באישה, גבר, ילד או ילדה, בכל טווח הגילאים ובכל מצב. מרכזי השיקום מאמינים שכל אדם יכול להשתנות אם הוא מאמין בכך, היכולות שלו הן גבוהות וככל שהוא ימשיך בדרך האמונה העצמית והרצון החזק לשינוי, אין שום סיבה שהוא לא יצליח לממש את הפוטנציאל.

      לסיכום, רוח ים בית מאזן בעלי ניסיון רב בשיקום וטיפול באנשים שמתמודדים עם טראומה או פגיעה נפשית, ועוטפים אותם באנשי מקצוע רבים שיסייעו להם להתמודד עם מצבם על הצד הטוב ביותר.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן