צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול בהלומי קרב

    טיפול בהלומי קרב נועד לטפל בכל מי שחווה טראומות מסוגים שונים בעת אירועים מלחמתיים, בקרבות ובאחרים דומים. הלום קרב סובל מהפרעת דחק פוסט טראומטית אשר מתעוררת לאחר זמן וכאשר הוא כבר חזר לשגרת חייו. תהליך הטיפול מתחיל באבחון הנעשה על ידי פסיכיאטר מנוסה. הוא אף מכין תכנית טיפול המותאמת ספציפית לסיטואציה בו המאובחן נמצא ולצרכיו. צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה מתמחה בתחום הנ"ל ובפגיעות נפש אחרות וכדאי לקבל מהם ייעוץ ומידע.

    טיפול בהלומי קרב – להפחתת/ביטול תסמינים קיימים

    התסמינים לבעיה נפשית זאת הינם מחשבות שאינן מניחות חוזרות שוב ושוב, חלומות בהקיץ, סיוטי לילה ועוד. כל אלו גורמים לירידה חזקה בתפקוד, לכך שהסובל נמנע לבצע כל דבר שעלול לעורר את הזיכרונות, להתרחקות מחברים לקרב, להימנעות מרעשים וממראות מסוימים ועוד. בעת אירוע חרדתי כזה ניתן לראות תגובות של הזעה, דופק מהיר, רעידות, עלייה בלחץ דם ועוד. טיפול בהלומי קרב מתבצע בעיקר בטכניקות קוגנטיביות התנהגותיות. הרעיון בגישה הנ"ל הוא להוביל את המטופל בסביבה בטוחה ומוגנת אשר במסגרתה הוא ישחזר הלוך וחזור את האירועים שהובילו לטראומה הפרטית שלו. כך, היא תפסיק לעורר את כל מנגנוני החרדה וההימנעות. 

    צוות רב תחומי

    לצד הפסיכיאטר המוביל את תהליך הטיפול ותחת פיקוחו עומד צוות מגוון הכולל אחיות, עובדים סוציאליים, מדריכים ומלווים. כל אחד יתרום למאמץ המשותף. פגועים קשה יכולים ללון ולהתאשפז לתקופות קצובות בהוסטל המותאם לכך. הוסטל המצוי בקרבה לים הוא בעל אווירה נינוחה בגלל ההשפעה  המרגיעה שיש לים על נפש האדם. הצוות נעזר בבני משפחה התומכים רגשית ונפשית, בנציגי קהילה לסיוע לוגיסטי ועוד. המטרה היא, כמובן, החזרת הנפגע לתפקוד שוטף ולשגרת חיים נורמאלית בחיק משפחתו.

    חברה בעלת מוניטין

    צוות "רוח ים – בית מאזן" שיקום בקהילה הינו בעל מוניטין רב המגיע מעשרות שירותים להלומי קרבות ולפגועי נפש אחרים. המומחים הפועלים קבלו הכשרתם מלימודים במוסדות לימודים נחשבים ורכשו ניסיון עשיר ומצטבר בתחום. הם ישמחו להעמיד את כל אלו ואת כישוריהם לטובת כל נזקק. כך יתרמו לאיכות חייו ואיכות חיי משפחתו הקרובה.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!

      מידע נוסף בנושא

      טיפול בהלם קרב

      חיילים שמשרתים בצבא ההגנה לישראל נחשפים להרבה מקרים טראומטיים. למשל: אובדן של חבר ליחידה, או מפקד שפיקד עליהם וגם לאירועים שהם נחשפו אליהם בזמן מלחמה, חטיפה, פיגוע ועוד. התגובה הראשונה לאירועים האלו היא הלם. מצבים שהם לא ראו או התמודדו איתם בעבר, וזאת למרות כל התרגולים וההכנות לקראת מצבי חירום מהסוג הזה. ההלם יכול להיות רגעי ומיד לאחר מכן תהיה התעשתות ותחושת הישרדות. אך יש אנשים שמקבלים הלם קרב ומתקשים מאוד לצאת ממנו גם ברגעי האירוע וגם זמן רב אחרי. היום קיים טיפול בהלומי קרב, שהתפתח בעקבות אותם מקרים שהתרחשו ועדיין קורים בצה"ל. הטיפול מסייע לכם לשנות את דפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם, ולראות את החיים המציאותיים עכשיו ולא בימי הקרב. רוח ים בית מאזן מתאימים בדיוק למצבים בהם אתם עדיין מרגישים וחווים את הקרב גם אחרי כל השנים, הם מאבחנים את מצבכם, מכינים עבורכם תכנית טיפול מותאמת אישית ומלווים אתכם מהרגע בו החלטתם לעבור שינוי ועד לשינוי המיוחל.

      מה הם התסמינים שמצריכים טיפול בהלומי קרב?

      היום קיימים מגוון תסמינים שיכולים להיות גם קשורים להפרעות אחרות, חשוב מאוד לבצע אבחון מלא, כדי להיות בטוחים שאתם סובלים מהלם קרב. התסמינים הם: פלאשבקים – זיכרונות שהמוח זוכר ושולף ברגעים לא רצוניים, סיוטים בלילה, קושי להירדם ויקיצות, ניתוק רגשי, קולות שמזכירים אירועים, טעמים וריחות. כל אחד מהסימנים הללו גורמים לאדם שסובל מהפרעת הלם קרב להתמודד עם הטראומה שוב ושוב, ובכל פעם ברמה שונה. טיפול בהלומי קרב יכול גם לאבחן את התסמינים המדויקים של ההפרעה וגם לטפל בתסמינים השונים, עד לרמה שאפשר לשלוט בהם.

      מי יכול להחלים מטראומה?

      אנשים שחווים טראומה מהשירות הצבאי, לרוב מדחיקים אותה. אך אלו שמחליטים לגשת לטיפול בהלומי קרב בזמן, יכולים להחלים ממנה. כדי שהטיפול יהיה אפקטיבי, הם צריכים להיות מוכנים לעבור תהליך, לכן השלב הראשון הוא קודם כל לגשת לטיפול, השלב השני הוא לעבוד על תהליך המוכנות, ועם רצון ואמונה, להגיע לשלב שבו מצליחים להגיע להחלמה.

      לסיכום, רוח ים בית מאזן בעלי וותק וניסיון בטיפול באנשים שסובלים מטראומות מהשירות הצבאי, ומאמינים שהצלחת הטיפול טמונה במטופל, ברצון שלו וביכולת להגיע לתוצאות.

      כיצד מטפלים בהלומי קרב?

      טיפול בהלומי קרב הוא טיפול חשוב ביותר הרלוונטי לאנשים חוו טראומות שונות באירועי מלחמה, בקרבות ועוד. הלום קרב הוא למעשה אדם אשר סובל מהפרעת דחק פוסט טראומתית. הפרעה זאת מתעורר לאחר פרק זמן כלשהו מהאירועים שחווה והיא מצטרפת לשגרת החיים שלו. תהליך הטיפול בהפרעה זאת יתחיל ראשית כל באבחון. האבחון המדובר יתבצע על ידי פסיכיאטר מקצועי ומנוסה אשר לאחר אבחון המצב יכין עבור האדם תוכנית טיפול התואמת למצבו הספציפי. חשוב מאוד לדעת כי לא מעט הלומי קרב כיום בוחרים לקבל טיפול בבית מאזן כחלופה לאשפוז פסיכיאטרי וזאת אם מצבם חמור ואכן דורש טיפול אינטנסיבי.

      מה צריך לדעת על טיפול בהלומי קרב?

      אנשים אשר סובלים מהלם קרב לרוב סובלים מתסמינים שפוגעים מאוד באיכות החיים שלהם ויכולים לגרום להם לשבת בבית מבלי לעשות כלום. הם סובלים מסיוטי לילה, חלומות בהקיץ ועוד. לא מעט מהם נמנעים מלעשות דברים שונים בשל החשש שהם יעלו בהם מראות מסוימים שהם לא רוצים לראות. אירוע חרדתי שעובר הלום קרב יתאפיין בדופק מהיר, עלייה בלחץ דם, רעידות, הזעה ועוד. טיפול בהלומי קרב לא פעם יהיה בגישה הקוגניטיבית התנהגותית כאשר הרעיון של הגישה המדוברת היא להביא את המטופל לשחזר אירועים שונים שבהם הוא חווה את ההתקפים שלו כאשר הוא מצוי בסביבה מוגנת ובטוחה וללמוד כיצד להגיע למצב שבו הוא דברים שונים יפסיקו לעורר בו מנגנוני חרדה וכן בכדי שהוא יפסיק להימנע מלחיות את חייו כפי שהוא רוצה לחיות רק בשל העובדה שהוא חושש מהסיוטים, מהתגובות שלו לחוויות שחווה שיצופו ויעלו שוב ועוד.

      היכן כדאי לטפל בהלומי קרב?

      על אף שלא פעם מפנים הלומי קרב לטיפול בקהילה או לטיפול במסגרת אשפוז פסיכיאטרי, הרי שכיום החלופה הטובה ביותר לטיפול באשפוז היא בית מאזן. מדובר על מרחב טיפולי נעים ומעוצב המציע את הטיפול הטוב והיעיל ביותר לכל הלום קרב וזאת בהתאם למצבו האישי. מעבר לכך כל אדם שמגיע לבית המאזן ייהנה ממגורים חווייתיים, פעילויות שהוא מתחבר אליהם ועוד. המטרה היא לשקם את מצבו של האדם במסגרת תומכת, מקצועית ונעימה ולאפשר לו לחזור לחיים שלו בצורה הרבה יותר טובה.

      אם אתם מחפשים טיפול בהלומי קרב בבית מאזן צרו קשר עם רוח ים.

      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן