צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    איך מטפלים בחרדה?

    הבית המאזן "רוח ים" הינו חלופה הולמת לאשפוז פסיכיאטרי. זהו מענה מותאם לכל מי שמתמודד עם משבר נפשי חריף או דיכאון, והוא מספק את הטיפול המותאם לכל אחד לפי הצרכים הייחודיים לו. במקצועיות גבוהה והבנת הנושא הנובעת מעשר שנות טיפול ויותר. בין הטיפולים הניתנים בבית ישנו גם טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). זהו סוג של טיפול פסיכולוגי שנמצא כיעיל בניהול הפרעות חרדה. CBT מבוסס על הרעיון שהמחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלנו קשורות זה בזה, ושמחשבות והתנהגויות שליליות יכולות לתרום לחרדה. טיפול בחרדות CBT יכול לעזור לאנשים לזהות את המחשבות וההתנהגויות השליליות שלהם, לאתגר אותם, ולפתח אסטרטגיות התמודדות חיוביות. CBT הוא בדרך כלל טיפול קצר מועד, ממוקד מטרה ומתמקד ברגע הנוכחי.

    המרכיבים השונים של טיפול בחרדות CBT

    בטיפולים בנושאי חרדה, CBT כולל מרכיבים שונים. השלב הראשון הוא פסיכו-חינוך, בו המטפל מספק לפרט מידע על החרדה והגורמים לה, וכן על עקרונות ה-CBT. בשלב הבא המטרה היא לעזור לאדם לזהות את המחשבות והאמונות השליליות שלו לגבי חרדה. זה עשוי להיות כרוך בניהול יומן מחשבות, שבו הפרט מתעד את מחשבותיו השליליות ואת המצבים שבהם הן מתרחשות. לאחר זיהוי המחשבות השליליות, המטפל יעבוד עם המטופל במטרה לאתגר ולמסגר מחדש את המחשבות הללו, תוך שימוש בטכניקות מבוססות ראיות כגון ארגון קוגניטיבי מחדש.

    מרכיב מרכזי נוסף שלטיפול בחרדות CBT הוא טיפול בחשיפה. הכוונה היא לחשיפה הדרגתית של הפרט למצבים או לגירויים המעוררים את החרדה שלו, אך הפעם בסביבה מבוקרת ותומכת. מטרת הטיפול בחשיפה היא לעזור לאדם ללמוד שהוא יכול לסבול חרדה מבלי להזדקק להתנהגויות של הימנעות או כאלה המהוות בעיה בטיחותית לעצמו או לסביבה. לבסוף, גם פיתוח של אסטרטגיות התמודדות חיוביות. זה עשוי לכלול טכניקות הרפיה, כגון נשימה עמוקה והרפיית שרירים מתקדמת, וכן גם מיומנויות פתרון בעיות ופיתוח אסרטיביות.

    הבדלים בין החלופות השונות לטיפול בחרדה

    מחקרים הראו בעקביות שטיפול בחרדותCBT הינו יעיל להפרעות חרדה, ובכלל זה הפרעת חרדה כללית, הפרעת פאניקה, הפרעת חרדה חברתית ופוביות ספציפיות. CBT נמצא כיעיל אפילו במידה דומה ליעילות טיפול תרופתי בטיפול בחרדה, ויש לו יתרון נוסף בהיותו טיפול לא פולשני ולא תרופתי שלעיתים יש לו תופעות לוואי. אם אתה מחפש חלופה לאשפוז פסיכיאטרי תוכל לפנות אלינו ב"רוח ים" בטלפון או באתר, ונסייע עם הצוות המקצועי לבנות את מסגרת הטיפול המיטבי.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן