צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    השיקום שאחרי הטיפול

    הצוות בבית המאזן "רוח ים" מאמין שיש להיעזר בבני המשפחה של המטופל בתהליך הטיפוך והשיקום, משום שהם מספקים תמיכה רגשית ונפשית. וכן בנציגי הקהילה לסיוע בנושאים שונים כשהמטרה היא שיתוף המטופל והחזרתו לשגרת חיים נורמאלית בקרב משפחה וקהילה. זהו למעשה שיקום נפשי, הידוע גם בשם שיקום פסיכיאטרי, וזו גישה טיפולית המתמקדת בסיוע למטופלים להחלים, לנהל את הסימפטומים שלהם ולהגשים את מלוא הפוטנציאל שלהם. זוהי גישה הוליסטית הלוקחת בחשבון את הצרכים החברתיים, הפסיכולוגיים והפיזיים של האדם. ומטרתו השיקום הנפשי היא לעזור לפתח את הכישורים והאסטרטגיות הדרושים למטופלים כדי לחיות חיים מספקים ולתפקד באופן עצמאי בקהילה שלהם. זה כרוך בניהול הסימפטומים כגון חרדה, דיכאון או פסיכוזה, ושיפור היכולות הקוגניטיביות כגון קשב, זיכרון וקבלת החלטות.

    המסגרות בהן מתבצע שיקום נפשי

    שיקום נפשי יכול להתבצע במגוון מסגרות, כולל בתי חולים, מרפאות ותוכניות קהילתיות. זה יכול לכלול מגוון של התערבויות, כגון טיפול פרטני וקבוצתי, ניהול תרופות, אימון מיומנויות חברתיות ותעסוקתיות ותמיכת עמיתים. היבט חשוב אחד של שיקום נפשי הוא ההתמקדות בהחלמה. ההחלמה היא תהליך מתמשך של בניית חיים משמעותיים ומספקים למרות אתגרי מחלות הנפש. זה כרוך בפיתוח תחושת תקווה, העצמה והגדרה עצמית, וזהו תהליך אישי ואינדיבידואלי עמוק. היבט חשוב נוסף בשיקום הנפשי הוא ההכרה כי למחלת נפש ישנה השפעה משמעותית על תפקודו החברתי והתעסוקתי של האדם. לכן, שיקום נפשי כולל לרוב שיקום מקצועי ותמיכה בחינוך ותעסוקה וכן סיוע בדיור, תחבורה וצרכים בסיסיים נוספים.

    שיקום אינו תרופה, הוא תהליך

    מחקרים הראו ששיקום נפשי יכול להועיל לאנשים עם מחלת נפש להשיג את מטרותיהם ולשפר את איכות חייהם. עם זאת, חשוב לציין ששיקום נפשי אינו תרופה למחלות נפש, וכי ההחלמה היא תהליך לכל החיים. שיקום הינו גישה הוליסטית לעזור לאנשים עם מחלת נפש להחלים, לנהל את הסימפטומים שלהם ולהגשים את מלוא הפוטנציאל שלהם. הוא כרוך במגוון התערבויות המועברות במגוון מסגרות, ומתמקד בצרכים ובמטרות הייחודיות של הפרט. שיקום נפשי הוא מרכיב חשוב בטיפול נפשי ויכול להיות דרך יעילה לתמוך בהחלמה ולשפר את איכות החיים. במידה ועולה הצורך להתייעץ עם איש מקצועי בתחום הנפש ניתן ליצור עמנו קשר ונעשה ככל יכלתנו.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן