צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    התחלואה הכפולה – מה זה בעצם?

    המונח תחלואה כפולה מתייחס למצב של שתי מחלות בו זמנית. תחלואה כפולה מתייחסת להתרחשות בו זמנית של שימוש בסמים או אלכוהול ובעיה בבריאות הנפש. הפרעות תחלואה כפולות אלו זקוקות לטיפול פרטני המתייחס לשני התסמינים, אותם ניתן לקבל רק במקומות מקצועיים כמו אשפוזית תחלואה כפולה. גם מחלות נפש משמעותיות וגם הפרעות שימוש בסמים הן מחלות כרוניות שעוברות גלים של החמרה בתסמינים והפוגה, ושתיהן דורשות זמן וסבלנות כדי להתגבר עליהן. בעזרת הליווי המקצועי של קבוצת רוח ים גם אתם תוכלו לגלות שזה אפשרי בהחלט.

    החשיבות של הקמת אשפוזית תחלואה כפולה

    סיוע יעיל יותר עבור אלה המתמודדים עם תחלואה כפולה נחוץ באופן נואש מזה זמן. ככל שמספר האנשים עם מחלות נפש גדל, כך עולה מספר האנשים המשתמשים בסמים או אלכוהול כדי לנסות להקל על המחלה הראשונה. שימוש בסמים בקרב חולי נפש זכה לתשומת לב רבה יותר בשנים האחרונות, מה שגרם לפעילות מחקרית ולהבנה שהטיפול צריך לקחת בחשבון את המידע העדכני ביותר על חולים עם תחלואה כפולה כדי שיוכלו לקבל טיפול המותאם למצבם הספציפי דרך אשפוזית תחלואה כפולה.

     כיצד אשפוזית תחלואה כפולה עוזרת למטופלים?

    עדויות רבות מצביעות על כך שאנשים עם תחלואה כפולה פונים יותר ויותר לשירותי אשפוזית תחלואה כפולה המבקשים עזרה. מסגרות רגיות לנפגעי נפש ומכורים לסמים יש קריטריונים שונים לקבלת חולים והן נותנות מענה רק לחלק מהצרכים המורכבים של חולים עם תחלואה כפולה, מה שמקשה על אנשים אלו לקבל את סוג הטיפול המתאים. קהילת רוח ים נותנת כיום מענה מלא לאנשים עם תחלואה כפולה. בשל השכיחות הגבוהה של מאפייני אישיות גבוליים ואנטי-חברתיים וכן חשיפה לסמים ואלכוהול, מטופלים עם תחלואה כפולה אינם מתאימים למסגרות הטיפול האופייניות לחולי נפש. מטופלים עם תחלואה כפולה דורשים גישות אמפתיות ומכילות יותר בגלל מערכות הגנה חלשות יותר, אשר מנוצלות לעתים רחוקות במוסדות טיפול קונבנציונליים. מכל האמור, ניתן להסיק כי אשפוזית תחלואה כפולה היא הפתרון האידיאלי עבור מטופלים עם תחלואה כפולה, שם הם יכולים לקבל את המענה והטיפול המלא עבור שתי המחלות יחד. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר של הבית המאזן 'רוח ים'.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן