צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול נפשי מקצועי בבעיה מורכבת

    אבחנות של תחלואה כפולה בתחום הפסיכיאטריה וההתמכרות נפוצות למדי: על רקע שימוש ארוך טווח בחומרים ממכרים, חולים מפתחים דיכאון, הפרעות חרדה, פוביות, התקפי פאניקה, הפרעות רגשיות ופסיכוזות. הטיפול בחולים עם תחלואה כפולה פרטי צריך להתבצע באופן מקיף, תוך התחשבות בהתמכרות שנוצרה ובפתולוגיה פסיכיאטרית מפותחת. על פי נתונים סטטיסטיים שונים, מספר האנשים הסובלים מהתמכרות ומחלות נפש בו זמנית הוא 10-15% מהמספר הכולל של המכורים. חולים כאלה מראים סימני התמכרות אופייניים– אגרסיביות מוגברת, חוסר יכולת הסתגלות, אורח חיים אנטי-חברתי, התנהגות מניפולטיבית, ובמקביל ישנה תמונה קלינית לא סטנדרטית, מעוותת על ידי מחלה פסיכיאטרית. קיים קשר הדוק בין התמכרות להפרעה פסיכיאטרית, כך שאם מטפלים רק באבחנה אחת, השנייה עלולה להוביל להידרדרות משמעותית, ואף להשבית את החולה. במקרה של תחלואה כפולה, המטופל חייב להיות תחת פיקוח וליווי  מקצועי מקיף, אותו מספקים טובי המומחים של קבוצת רוח ים, אשר הקימו את הבית המאזן 'רוח ים' במיוחד עבור אנשים אלו.

    מדוע חשוב טיפול תחלואה כפולה פרטי?

    ייתכן גם התמונה הקלינית ההפוכה: החולה עלול להתמכר לחומרים פסיכואקטיביים עקב פתולוגיה פסיכיאטרית כזו או אחרת. לדוגמא, אדם הסובל מדיכאון קליני מתחיל להשתמש לרעה באלכוהול, או אדם עם הפרעה דו קוטבית משתמש בסמים סינתטיים בכמויות גדולות. בשימוש שיטתי באלכוהול או בסמים מתקדמים הסימפטומים של המחלה הבסיסית, וכתוצאה מכך האדם עלול להגיע לבית חולים פסיכיאטרי. במהלך האשפוז עלול המטופל לחוות תסמונת גמילה, הנותנת תמונה קלינית מטושטשת ומקשה על אבחנה נכונה. בתורו, אבחנה שגויה וטיפול שנקבע בצורה שגויה מובילים להידרדרות במצבו של המטופל. להחלמה חיוני להבין את כל ההיבטים של מהלך המחלה. רק אבחנה נכונה והבנה של הגורמים למצבו של המטופל יכולים לפתח תוכנית טיפול יעילה עבור תחלואה כפולה פרטי.

    טיפול בחולים עם תחלואה כפולה

    למרבה הצער, לא כל המומחים מסוגלים לזהות ולטפל בתחלואה כפולה. לזמן יש תפקיד מרכזי: אם הטיפול הנכון לא יתחיל בזמן, אישיותו של המטופל תיפגע יותר ויותר. לכן, לפני שממליצים על טיפול של תחלואה כפולה פרטי מתבצעת תמיד בדיקה יסודית. לאחר בדיקה פסיכיאטרית, בבית המאזן 'רוח ים' מתאימים לכל מטופל תוכנית טיפול. בהתאם לפתולוגיה שזוהתה, תוכנית הטיפול עשויה לכלול טיפול קבוצתי ופרטני כאחד, טיפול תרופתי, טכניקות פסיכותרפיות נוספות ותוכנית 12 השלבים. כל התהליך הטיפולי נמצא בפיקוח מקצועי. אם אתם זקוקים לסיוע בהתמודדות עם תחלואה כפולה, אל תישארו עם זה לבד! חייגו עכשיו בית המאזן 'רוח ים'.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן