צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טיפול קוגניטיבי הוכח כיעיל

    "רוח ים" מנהלת מספר בתים לטיפול בחולים בתחום בריאות הנפש במודלים מתקדמים, הכוללים טיפולים מגוונים ושירותים מתקדמים כחלופה לאשפוז. זאת בסטנדרטים גבוהים כדי לאפשר ניהול שגרת חיים נורמטיבית ככל שניתן. בין המטופלים ישנם גם הלוקים בחרדה חברתית. זהו מצב בריאותי נפשי שכיח המאופיין בפחד עז, חרדה והימנעות ממצבים ואינטראקציות חברתיות. אנשים עם חרדה חברתית עלולים לחוות תסמינים גופניים כגון הזעה, רעד ודפיקות לב מואצות, כמו גם מחשבות ואמונות שליליות על עצמם ועל היכולות החברתיות שלהם. למרבה המזל, חרדה חברתית היא מצב שניתן לטפל בו, וישנן מספר אפשרויות טיפול יעילות זמינות.

    החלופות השונות לטיפול בחרדה חברתית

    ישנו טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) והוא הטיפול הנפוץ כיום, והיעיל ביותר בחרדה חברתית. טיפול זה כולל בדרך כלל מספר מרכיבים, כולל פסיכו-חינוך, חידוש מבנה קוגניטיבי, טיפול בחשיפה ואימון מיומנויות חברתיות. פסיכו-חינוך כרוך בסיוע לפרט להבין מהי חרדה חברתית, כיצד היא מתפתחת וכיצד ניתן לטפל בה. ארגון מחדש קוגניטיבי כרוך בסיוע לפרט לזהות ולאתגר מחשבות ואמונות שליליות על עצמו ועל מצבים חברתיים, ולהחליף אותן במחשבות מאוזנות וחיוביות יותר. טיפול בחשיפה כרוך בחשיפה הדרגתית ושיטתית של הפרט לסיטואציות חברתיות או אינטראקציות מפחדות, בסביבה מבוקרת ותומכת. באמצעות חשיפה חוזרת, הפרט לומד כי ההשלכות המפחידות של מצבים חברתיים לא צפויות להתרחש, וכי הם מסוגלים להתמודד עם כל חרדה שעלולה להתעורר. אימון מיומנויות חברתיות הוא לימוד כישורים חברתיים ואסטרטגיות חדשות לניהול חרדה במצבים חברתיים, כגון אימון אסרטיביות ומיומנויות תקשורת.

    ניתן להשתמש גם בתרופות לטיפול בחרדה חברתית. עושים שימוש במעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין סלקטיביים (SSRI) וכן מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין נוראפינפרין (SNRI) אלו התרופות הפועלות על ידי הגדלת רמות של נוירוטרנסמיטורים מסוימים במוח המעורבים בוויסות מצב הרוח.

    וכן ישנם טיפולים המבוססים על מיינדפולנס, כגון הפחתת מתח אשר יכול לעזור לאנשים לפתח מודעות רבה יותר למחשבות, לרגשות ולתחושות הגוף שלהם, וללמוד לווסת את תגובותיהם למעוררי חרדה מצבים.

    המציאות המאיימת מגבירה חרדה

    חרדה חברתית היא מצב שכיח, במציאות האינטנסיבית של ימינו, וניתנת לטיפול. הן טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שנמצא היעיל ביותר לטיפול בחרדה חברתית, הן טיפולים תרופתיים וטיפולים מבוססי מיינדפולנס. האחריות שלנו ב"רוח ים", של הרופאים, האחיות, הפסיכולוגים, והמטפלים האלטרנטיביים וכל הצוות המקצועי, היא לדאוג לרווחתם של המטפלים, אל תהסס לפנות אלינו במידת הצורך.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן