צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    טראומות שגררו איתן תסבוכות נפשיות נלוות

    על פי הDSM ספר האבחנות הפסיכיאטרי המקובל בתחום, טראומה וטיפול בטראומה הם כותרת כללית לעולם עצום של טיפול במצבי דחק פוסט טראומטיים ברמות שונות, החל ממצבי הימנעות קלים ועד למצבי חולי נפשי עמוק הזקוקים לאשפוז משמעותי. אולם למרות ההגדרה הכל כך כללית הזו, אין ספק שקיימים הבדלים מהותיים בין דרכי הטיפול בטראומות פשוטות למצבי טיפול בטראומה מורכבת. טיפול בטראומה מורכבת, למשל מצבים נפשיים קיצוניים, מצבי תחלואה כפולה, טראומות שגררו איתן תסבוכות נפשיות נלוות כמו התמכרויות או מצבים קליניים סבוכים. טראומות הגובלות באובדנות ומצבי סיכון עצמי וסביבתי, ועוד שורה ארוכה של מצבי מורכבות, כל אלו זקוקים לתוכנית טיפולית שונה לחלוטין, ובעיקר- לאנשי מקצוע אחרים מאשר הפסיכולוג הפרטי שלכם. רוח ים, מחלוצות הטיפול הנפשי בארץ, המלווה בין היתר את משרד הביטחון הישראלי ומנהלת שיתופי פעולה עם גורמים עולמיים נוספים, מנהלת טיפול בטראומה מורכבת במספר מרכזי נפש מגוונים הפרושים ברחבי הארץ, ותשלובת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שאמונים על ההצלחות.

    כיצד מנהלים טיפול בטראומה מורכבת

    טיפול בטראומה מורכבת אינו מתנהל בקליניקה פרטית של הפסיכולוג או הפסיכיאטר, שנערך במפגשים קצובים בהפרשי זמן משתנים, כאשר מלבד שעת הטיפול חי נפגע הטראומה בסביבה הרגילה שלו ומנהל שגרת חיים קלאסית. טראומה מורכבת היא כזו שאינה מאפשרת לנפש האדם לנהל אופי חיים נורמטיבי, אם מפני שהיא גררה אותו לקטגוריות תחלואה כפולה כמו דפוסי התמכרות, דיכאון קליני ועוד, אם מפני שהיא הגיעה למצבי מסוכנות הדורשים השגחה, ומסיבות נוספות. על כן הטיפול בטראומה מורכבת לא יתנהל במסגרת חייו הרגילים של המטופל כי אם במרפאות נפש, ובמחלקות אשפוז פסיכיאטריות, בעלות מעקב צמוד וטיפול רציף.

    איך מטפלים

    באופן כללי מדובר בטיפולים בעלי מאפיינים תהליכיים, הכוללים מתן תרופות נלוות במידת הצורך, ובעיקר שילוב של שיטות טיפול נפשיות מגוונות, בצמוד לפרוטוקולים מדויקים, כדי לוודא שהטיפול אכן נותן מענה מקיף למורכבות הבעיה. הצוות בבתים המאזנים של רוח ים כולל מטפלים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מטפלים משלימים בגישות שונות, קונבנציונאליות ואלטרנטיביות, עובדים סוציאליים ומלווים צמודים.

    אם אתם מחפשים להיות רגועים כאשר אתם מפקידים נשמה יקרה לכם בידיים מקצועיות, אתם צריכים את רוח ים. פנו אלינו כאן או בטלפון ונלווה אתכם עד לסוף הטוב.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן