צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    לזהות ולטפל באופן הטוב יותר בהתפרצות של התחלואה

    אבחון של תחלואה כפולה הוא מצב פתולוגי כאשר מטופל מאובחן במקביל עם הפרעה נפשית והתמכרות לסמים ולאלכוהול. שילוב זה של מחלות מתרחש לעתים קרובות למדי ומהווה איום רציני על הבריאות והחיים של המטופל. תחלואה כפולה הוא מונח כללי המתייחס לביטוי בו-זמני של התמכרות לחומרים והפרעה פסיכיאטרית אחרת אצל מטופל. חומרים ממכרים כוללים כימיקלים המשפיעים על מערכת העצבים המרכזית ומשנים את מצב הנפש. רק מומחים בעל ניסיון רב שנים יכולים לזהות ולטפל באופן הטוב יותר בהתפרצות של התחלואה הכפולה. קבוצת רוח ים, הפועלים מזה 12 שנה בחום הטיפולים, הקיבות את הבית המאזן 'רוח ים' במיוחד בשביל אותם אנשים הזקוקים לליווי וטיפול מקצועי.

    שילובים שונים של תחלואה כפולה

    • הפרעה נפשית ראשונית שגרמה או החמירה התמכרות (המטופל סובל מדיכאון ומתחיל לשתות אלכוהול כדי להקל על המצב);
    • תלות עיקרית בחומרים פסיכואקטיביים, שעוררה או העצימה סטייה נפשית (המטופל משתמש בקוקאין ומפתח פרנויה);
    • הפרעות נפשיות עצמאיות והתמכרות לחומרים פסיכואקטיביים שיש להם גורמים משותפים או גורמי סיכון (לדוגמה, לאדם יש נטייה גנטית לסכיזופרניה ולהתמכרות לסמים);
    • שילוב זמני של פתולוגיה נפשית והתמכרות הקשורים לנסיבות חיים מסוימות (המטופל חווה מתח או טראומה, משתמש בחומרים ממכרים כדי להקל על מתח).

    תחלואה כפולה אינה קטגוריה נפרדת בסיווג של מחלות. היא כוללת שילובים שונים של הפרעות נפשיות והתמכרויות.

    גורמים ומאפיינים של התמכרות בזמן קיומן של מחלות נפש

    הגורמים והמנגנונים לאבחון תחלוה כפולה בפסיכיאטריה אינם מובנים במלואם. הם עשויים להיות שונים בהתאם לסוג ואופי השילוב של המחלות. עם זאת, ישנם כמה גורמים נפוצים התורמים להתפתחות פתולוגיה משולבת:

    • נטייה גנטית. גנים מסוימים משפיעים על רמות נוירולוגיות במוח, כמו גם על רגישות לחומרים ממכרים. זה מגביר את הסיכון לפתח הפרעות נפשיות והתמכרות בו זמנית.
    • הפרעות ביוכימיות. שימוש בחומרים משבש את איזון הנוירולוגי במוח, מה שמוביל לשינויים במצב הרוח, החשיבה, הרגשות וההתנהגות. מצד שני, הפרעות נפשיות גורמות גם לחוסר איזון של הקשרים הנוירולוגיים, מה שמגביר את הרצון לקחת חומרים ממכרים כדי לפצות או להקל על המצב.
    • סביבה מלחיצה חברתית. מטופלים עם הפרעות נפשיות חווים קשיים שונים בתקשורת, בהסתגלות, בעבודה, בלימודים ובחיים האישיים. הם מתמודדים עם אפליה, בידוד, אי הבנה, קונפליקט, אלימות וגורמי לחץ אחרים. זה מקדם את החיפוש אחר נחמה בחומרים פסיכואקטיביים, שנראים כדרך קלה ונגישה להתמודד עם בעיות. מנגד, השימוש בחומרים אסורים מביא לנסיגה חברתית נוספת, לאובדן תמיכה, לעימותים עם אחרים ולהחמירה של מחלות הנפש.

    אם אתם מתמודדים עם תסמינים של תחלואה כפולה, דעו שניתן לטפל בזה! לפרטים נוספים צרו קשר עם קבוצת רוח ים.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן