צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    שיטות חדשות לטראומות ישנות

    הגישה הטיפולית אצלינו ב"רוח ים" תולה את ההצלחה הטיפולית בראיית המטופל כאדם ולא כמחלה שלו. אמנם אדם שהגיע במשבר נפשי ומתקשה לגייס את המשאבים הנפשיים הנחוצים לטובת תפקוד יומיומי שגרתי במשפחה ובקהילה, אך הוא רק בהפוגה קלה משם. כדי לעזור לאנשים שחוו טראומה משמעותית כגון התעללות פיזית או מינית, קרב, אסונות טבע או תאונות, ישנן אפשרויות שונות לטיפול בטראומה. לטראומה יכולה להיות השפעה משמעותית על התנהגותו של אדם כלפי עצמו וכלפי סביבתו, על הבריאות הנפשית של האדם ורווחתו ומאז שלמדו את הנושא התפתחו שיטות טיפול בטראומה.

    שיטות טיפול בטראומה הנפוצות בקרב המטפלים

    טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT, שהוא טיפול בדיבור המתמקד בזיהוי ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגויות שליליות שעשויים לתרום לתסמיני הטראומה של הפרט, ובכלל זה למידת מיומנויות התמודדות חדשות ושיפור יכולתו להתמודד עם מתח וחרדה. טיפול באי-רגישות ועיבוד מחדש של תנועת עיניים EMDR, שזוהי טכניקת טיפול המשתמשת בתנועות עיניים, צלילים או הקשות כדי לעזור לאנשים לעבד זיכרונות ורגשות טראומטיים, ונמצאה כיעילה בהפחתת תסמינים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) ומצבים אחרים הקשורים לטראומה. וכן טיפול בהתנהגות דיאלקטית DBT המתמקד בסיוע לאנשים לווסת את רגשותיהם ולפתח מיומנויות לניהול מצוקה. ונמצא יעיל בטיפול במצבים הקשורים לטראומה, כגון PTSD והפרעת אישיות גבולית. וגם טיפול נרטיבי שהוא טיפול בדיבור המתמקד בסיוע לאנשים ליצור נרטיב או סיפור חדש על החוויות הטראומטיות שלהם וכך ולפתח תחושת שליטה על חייהם.

    אנשים שונים, טראומות שונות, השפעות שונות

    ההשפעות השונות של שיטות טיפול בטראומה יכולות להשתנות בהתאם לאדם ולסוג הטיפול בו נעשה שימוש. אך שיטות אלה יעילות בהפחתת תסמינים של חרדה, דיכאון ו-PTSD, ומשפרות את הבריאות הנפשית והרווחה הכללית של המטופלים. בטיפול ניתן לעזור לאנשים לפתח מיומנויות התמודדות חדשות, לשפר את יכולתם להתמודד עם מתח וחרדה ולבנות תחושת חוסן. אומנם טיפול בטראומה יכול להיות תהליך קשה ומאתגר, והעוברים אותו עשויים לחוות מגוון רגשות במהלכו ובשעות הסמוכות לטיפול ולכן חשוב לעבור זאת עם אנשי מקצוע מיומנים בבריאות הנפש שיכולים לספק תמיכה והכוונה לאורך כל תהליך הטיפול. ואם אתם חשים מועקה או טראומה בתחום זה, פנו אלינו לטיפול בידי אנשי המקצוע המנוסים שלנו.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן