צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    תהליך טיפולי מורכב הדורש המון סבלנות והכלה

    חלק מהאנשים שעברו שירות צבאי עלולים להתמודד עם איומים אמיתיים או דמיוניים על ביטחונם בעת שירותם בצבא. למרות שפצע פיזי תמיד נראה לעין, פצע רגשי תמיד נמצא שם, אבל קשה להבחין בו. בעוד שאנשי שירות רבים שעמדו בפני סכנה חמורה מסוגלים לחזור לחייהם הרגילים, אחרים סובלים מנזק נפשי חמור שמונע מהם להחלים לחלוטין. טיפול בהלומי קרב הוא תהליך מורכב, הדורש המון סבלנות והכלה. בבית המאזן 'רוח ים' ניתן למצוא את השילוב המנצח בין שלווה ורוגע לבין ליווי מקצועי מסביב לשעון.

    מה זה בכלל "הלם קרב"?

    למונח "הלם קרה" שורשים היסטוריים במלחמת העולם הראשונה. שנים רבות לפני שנוסחה ההגדרה של הפרעת PTSD, רעיון זה פותח כדי להסביר את התגובות הפוסט טראומטיות שאפיינו חיילים רבים לאחר המלחמה. לאחר שחוו טראומה, כגון ירי, פציעה או אפילו מוות של חייל אחר, חיילים רבים עשויים להיאבק ברגשות שליליים כולל זעם, פחד וחוסר התמצאות. לאחר מספר שבועות או חודשים, תסמינים אלו עשויים לעבור מעצמם. במקרים אחרים התסמינים יימשכו, ובמקרים מסוימים יחמירו, אם מערכת העצבים תישאר "תקועה" באירוע ולא תחזור לתפקוד תקין. ואלו המקרים בהם האדם עשוי להזדקק לשירותי טיפול בהלומי קרב.

    טיפול בהלומי קרב: סימנים של לחץ פוסט טראומטי

    לפעמים התסמינים מופיעים תוך שעות לאחר ההתרחשות המלחיצה, ובפעמים אחרות זה עשוי להיות חודשים או אפילו שנים. למרות שהביטויים הספציפיים של תסמינים פוסט טראומטיים עשויים להשתנות מאדם אחד למשנהו, ישנם מאפיינים משותפים:

    • מצב רוח ושינויים נפשיים לרעה, כמו השקפה פסימית על החיים. רגשות של תסכול, ייאוש, אשמה וכעס שחוזרים כל הזמן.
    • הימנעות מכל מגע עם כל דבר, כולל מקומות, מחשבות ואנשים, שיכולים להעלות זיכרונות לא נעימים מהחוויה הטראומטית. אם אדם מנסה להימנע מטריגרים או מנסיבות מעוררות, הוא עלול לסגת מחברים ובני משפחה ואפילו להפסיק לצאת מהבית.
    • מחשבות מטרידות הקשורות לטראומה למרות המאמצים לדכא אותן, זיכרונות טראומטיים יכולים לצוץ בצורה של מחשבות שחוזרות על עצמן על האירוע. בנוסף למחשבות מטרידות, אדם עלול לסבול גם מפלאשבקים של האירוע הנורא דרך החושים שלו. הזעות לילה, בעיות הירדמות ושינה חסרת מנוחה הם רק חלק מהתסמינים.

    מאחר שחיים עם הפרעת דחק פוסט טראומטית ללא טיפול עלולים להוביל להתנהגויות מסוכנות כמו שימוש מופרז בסמים, תרופות או אלכוהול כדי להקהות את חומרת הרגשות והתסמינים, קבלת טיפול בהלומי קרב בהקדם האפשרי היא הכרחית. לפרטים נוספים ניתן לקבוע פגישת ייעוץ עם הצוות המקצועי של קבוצת 'רוח ים'.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן