צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    לכל טראומה יש טיפול

    הבתים של "רוח ים" הוקמו מתוך אמונה בקבלת מענה טיפולי בתחום הנפש בתוך הקהילה, כדי להרגיש חלק מקהילה ולוותר על אשפוז במחלקה פסיכיאטרית. במטרה להביא לצמצום ימי האשפוז וצמצום שיעור האשפוזים החוזרים. טיפול בטראומות הינו התערבויות טיפוליות שונות שנועדו לתת מענה להשפעות השליליות של חוויות טראומטיות על בריאותו הנפשית ורווחתו של הנפגע. טראומה נגרמת באופנים שונים, מהתעללות פיזית, מינית או רגשית, הזנחה, תאונות, אסונות ואלימות. חוויות אלו עלולות להשאיר השפעה מתמשכת על תפקודו הפסיכולוגי והרגשי של האדם, כולל תסמינים של חרדה, דיכאון, הפרעת דחק פוסט טראומטית והפרעות אחרות הקשורות לטראומה.

    הגישות השונות הקיימות לטיפול בטראומות

    קיימות גישות שונות לטיפול בטראומות. בגישות הנפוצות ביותר נמצא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שהוא גישה מובנית ממוקדת מטרה, המתמקדת בזיהוי ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגויות שליליות הקשורות לחוויה הטראומטית. המטרה של CBT היא לעזור לאנשים לפתח מיומנויות התמודדות ולשפר את התפקוד הכללי שלהם, כמו גם להפחית תסמינים כמו חרדה, דיכאון ו-PTSD. ישנו גם עיבוד מחדש של תנועות עיניים (EMDR) שזו צורה מיוחדת לטיפול בטראומה הכוללת סדרה של תנועות עיניים בזמן שהמטופל נזכר בחוויה הטראומטית. המטרה של EMDR היא לעזור ולשלב את הזיכרון הטראומטי בצורה יותר אדפטיבית אצל המטופל, להפחית תסמינים ולשפר את התפקוד הכללי. ישנו גם טיפול נרטיבי המדגיש את חשיבות סיפורו של האדם בסביבה בטוחה ותומכת, ולפתח נרטיב קוהרנטי ומשמעותי יותר של החוויה הטראומטית שלהם, מה שיכול להוביל לתחושת שליטה והעצמה רבה יותר. וקיים גם טיפול פסיכודינמי בגישה ארוכת טווח המתמקדת בחקר הדינמיקה הלא מודעת שעשויה לתרום לסימפטומים ולקשיים של המטופל. בגישה זו עוזרים למטופלים לקבל תובנות לגבי הרגשות וההתנהגות שלהם, ולפתח דרכים חדשות להתמודדות עם השפעות הטראומה.

    גישות טיפול שמרניות יותר

    בנוסף לגישות אלו לטיפול בטראומות, ישנו טיפול תרופתי, ישנן גישות מבוססות מיינדפולנס, טיפול באמנות וטיפול קבוצתי. הטיפול יותאם לכל אחד, לפי צרכיו ובהתאם להעדפותיו, כמו גם חומרת החוויה הטראומטית שלו ואפייה. על ידי מתן סביבה בטוחה ותומכת לעיבוד ושילוב זיכרונות טראומטיים, ניתן לפתח מיומנויות התמודדות, לשפר בריאות נפשית ואף רווחה כללית. במידה ואתם זקוקים לייעוץ או הכוונה או טיפול בנושאים של התמודדות נפש אנא פנו אלינו בטלפון או באתר ונשמח להקשיב לכם ולחלוק את הידע המקצועי שלנו.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן