צור קשר

אנחנו כאן למען השקט הנפשי שלכם השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון


    פחדים הם לא רק אצל ילדים

    הבית המאזן "רוח ים" מיועד לבוגרים שחוו משבר נפשי או משבר חוזר, ובעקבותיו הם זקוקים לאשפוז, והיו רוצים, במידת האפשר, לקבל טיפול במסגרת יותר מותאמת וקהילתית. ישנם חמישה בתים המאופיינים בצורה ייחודית, וניתן להתאים לכל מטופל את הגישה והאווירה המתאימים לו. אמנם חרדה ופחד הם רגשות נפוצים שחווים מבוגרים. אך עם זאת, כאשר רגשות אלו הופכים מוגזמים ומפריעים לתפקוד היומיומי, הם עשויים להעיד על הפרעת חרדה. הפרעות חרדה יכולות להתבטא במגוון דרכים, כגון התקפי פאניקה, פוביות, הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית והפרעת דחק פוסט טראומטית. למרבה המזל, קיים מידע מקצועי רק המשמש בסיס לטיפול בחרדות ופחדים אצל מבוגרים.

    המענה המקצועי לטיפול בחרדות ופחדים אצל מבוגרים

    ישנו טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שהוא הטיפול הנפוץ והיעיל ביותר להפרעות חרדה. CBT עוזר לאנשים לזהות מחשבות שליליות ואמונות התורמות לחרדה, ולפתח אסטרטגיות התמודדות לניהול תסמיני החרדה. CBT כולל בדרך כלל מספר מרכיבים, כולל פסיכו-חינוך, מבנה קוגניטיבי מחדש, טיפול בחשיפה וטכניקות הרפיה. פסיכו-חינוך כרוך בחינוך אנשים לגבי טבעה של חרדה וכיצד ניתן לטפל בה ביעילות. ארגון מחדש קוגניטיבי כרוך בסיוע לאנשים לזהות ולאתגר מחשבות ואמונות שליליות התורמות לחרדה, ולהחליף אותן במחשבות חיוביות ומציאותיות יותר. טיפול בחשיפה כולל חשיפה הדרגתית של הפרט למצבים או לגירויים המעוררים את החרדה שלו, בסביבה מבוקרת ותומכת. טכניקות הרפיה, כגון נשימה עמוקה והרפיית שרירים מתקדמת, יכולות לעזור לאנשים להתמודד עם תסמינים גופניים של חרדה.

    טיפול תרופתי גם הוא יעיל בחרדה ופחד אצל מבוגרים. תרופות נוגדות דיכאון אלו פועלות על ידי הגדלת רמות של נוירוטרנסמיטורים מסוימים במוח המעורבים בוויסות מצב הרוח. וישנם גם בנזודיאזפינים הפועלים לשיפור ההשפעות של נוירוטרנסמיטר מסוים ומייצרים אפקט מרגיע.

    טיפולים נוספים המוצעים כיום

    עוד שיטות לטיפול בחרדות ופחדים אצל מבוגרים עשויים כוללות טיפולים מבוססי תשומת לב, כגון הפחתת מתח מבוסס תשומת לב (MBSR), שעוזר לאנשים לפתח מודעות רבה יותר למחשבות, לרגשות ולתחושות הגוף שלהם, ואז לווסת את תגובותיהם למצבים מעוררי חרדה. וגם פסיכותרפיה, כגון טיפול פסיכודינמי או טיפול בין אישי, שיעילים במיוחד עבור אלו עם היסטוריה של טראומה או קשיים בין אישיים. מעל שתים עשרה שנות ניסיון ועבודה עם אנשי מקצוע מובילים בתחומם, עומדים לשרותך כשתבחר לפנות אלינו לטיפול או ייעוץ בתחום בריאות הנפש.

    למען השקט הנפשי שלכם

    השאירו פרטים וביחד נמצא את האיזון






      מטופלים ממליצים

      הילה

      הגעתי למצב שלא ידעתי למי לפנות , מצאתי את רוח ים בחיפוש באינטרנט , עזרו לי מאוד, יחס אישי וליווי מקצועי

      אלעד

      פניתי אליהם ועזרו לי מאוד, תודה רבה לרוח ים

      אלמוג

      הגעתי לבית רוח ים במצב נפשי לא פשוט, הצוות קיבל אותי בידיים פתוחות והתאים לי טיפול שעזר לי תוך חודש לעמוד חזרה על הרגליים. רציתי להגיד תודה רבה!!
      קידום ושיווק אתרים קידום ושיווק אתרים
      ×

      שיחת ווטסאפ

      דילוג לתוכן